Sivut

perjantai 7. lokakuuta 2016

Anni Swan: Jänis Vemmelsäären seikkailuja

- Minä tulin niin sairaaksi tuosta parsasta, jonka söin, Susi Hukkanen. 
- Sinä tulet vielä sairaammaksi, ennen kuin minä olen syönyt sinut. 
- Minun kotipuolessani ei syödä sairaita, Susi Hukkanen.
- Minun kotipuolessani syödään vain sairaita, Jänis Vemmelsääri.

Luimme lasten kanssa klassikosatuja Jänis Vemmelsäärestä, Susi Hukkasesta, Kettu Repolaisesta ja kumppaneista. Anni Swan on kertonut sadut J.C. Harrisin tarinoiden mukaan jo 1911, eli ne ovat ilahduttaneet lapsia yli sadan vuoden ajan. Kieli on hieman vanhahtavaa ja ainakin meidän perheessämme jatkuva keskustelukumppanin nimen toistaminen tuntui vähän puuduttavalta. Mutta tarinat itsessään ovat hauskoja ja mukavaa luettavaa.



Riikka Jäntin kuvitus on hieno ja kuvia olisi mielellään nähnyt hieman enemmänkin.

Tämä kirja on osa lukemaamme Perheen tarinapassia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti